Nem mindegy mire van beállítva a gázfelhasználás normája

Lassan mindenkihez megérkeznek az első rezsiszámlák, néhány esetben azonban pontosításra lesz szükség. Ahogy a szolgáltató közleményéből kiderül: az MVM Nexthez érkező számlareklamációk tömege mögött az áll, hogy az ügyfél nincs teljesen tisztában az új rezsiszabályokkal, így a mostani túlfizetésének okával sem. Ám, ha éves szinten nem lépi túl az áram- vagy gázfelhasználási keretét, akkor az év végén visszakapja a szolgáltatótól a neki befizetett minden plusz forintot.

A megkeresések jelentős része a kizárólag piaci áron kiszámlázott gázfogyasztáshoz kapcsolódik. Ezek jellemzően tehát nem rossz számlák, hanem azt tükrözik, hogy az adott ügyfél gázfelhasználása az elosztónál (és nem az egyetemes gázszolgáltatónál) fűtésre, nem pedig egyéb háztartási célra van bejelentve. Márpedig a fűtési célú gázfelhasználás normája a fűtési időszakon kívül nulla, ezért az ebben az időszakban történő minden, jellemzően főzési célú felhasználás a „norma” túllépését jelenti. Ennek korábban nem volt jelentősége, ám most, a kedvezményes mellett a piaci tarifa megjelenésével annál inkább van.
Jelentősen befolyásolja a gázszámla nagyságát az, hogy az adott fogyasztó szerződése szerint milyen felhasználási jelleggel fogyaszt gázt.
Három lehetőség van:

lineáris – egyenletes, jellemzően főzési és/vagy vízmelegítési célú felhasználás
fűtési – szezonális, kizárólag fűtési célú felhasználás (nyáron nincs fogyasztás)
vegyes – szezonális, fűtési és főzési és/vagy vízmelegítési célú felhasználás (nyáron kismértékű egyenletes fogyasztás van).

Fontos kiemelni, hogy felhasználók többsége nincs is a tudatában annak, hogy valamikor, sok éve a szerződése megkülönböztetett fűtési és egyéb célú gázfelhasználást! Akinek e miatt van túlfizetése az az ügyfélszolgálaton egy adatlap kitöltésével ezt módosíthatja – közölte az MVM.

Ki kell emelni, hogy az emiatti felhasználás-túllépések miatti többletfizetéseket az MVM Next az éves elszámoláskor visszatéríti, ha az ügyfél egyébként benne marad az éves keretben, ami a földgáz esetében évi 63 645 megajoule, azaz legalább 1729 köbméter. Amúgy visszatérít a társaság minden más év közbeni túllépés miatti túlfizetést is, ha az éves felhasználás nem nagyobb az előbbieknél.

Régiónkban az Opus Tigáz az 06 80 180380 ingyenesen hívható számon érhető el!

Telefonos ügyfélszolgálat az alábbi idősávokban érhető el:

  •  Hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00 órától – 14:00 óráig
  •  Szerda: 8:00 órától – 20:00 óráig

A Sárospatak Postán minden kedden délelőtt és csütörtökönként délután van mód segítségnyújtásra a gázszolgáltató részéről.

Az MVM Next folyamatosan bővíti a számlázással kapcsolatos tájékoztatást, hivatalos oldalukat itt érheti el!

Feltöltő

Fel