2018.11.15. 17:00 - 18:00
Meghívó Kohán György emlékkiállításnak megnyitójára

Meghívó

A Sárospataki Képtár és a gyulai Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft. szeretettel meghívja önt és barátait, az Új Bástya Rendezvénycentrum Urbán György kiállító termébe (Sárospatak, Szent Erzsébet út 3.)
Kohán György (1910-1966) emlékkiállításnak megnyitójára.

A megjelenteket köszönti Dombi Ildikó Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója
A kiállítást megnyitja: Árpási Zoltán újságíró
A megnyitó ideje: 2018. november 15., 17 óra.
A megnyitón közreműködnek a Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola tanárai.
A kiállítás megtekinthető november 15-től december 20-ig, hétfőtől péntekig 8-tól 19-ig, szombaton 9-től 12-ig.

Kohánról:

Kohán György (1910-1966) festő, grafikus csak két évig, 1929-1930 között jár a Magyar Képzőművészeti Főiskolára, ahol mestere Glatz Oszkár volt. 1931-1932 között autodidaktaként Párizsban képzi magát. 1935-ben tanulmányúton jár Milánóban. 1936-ban Hódmezővásárhelyen telepszik le. 1959-ben az V. Vásárhelyi Őszi Tárlaton ő kapja a Tornyai-plakettet. 1960-ban, majd 1964-ben Munkácsy-díjat kap. 1965-ben megkapja a Kossuth-díjat. Századunk magyar festészetének egyedi utat járó, rendhagyó tehetsége. Önálló festői világát a 40-es évek végén, közvetlenül a világháború előtt alakítja ki, amely tematika és szemlélet dolgában az alföldi realisták szociális elhivatottságú piktúrájához kötődik, formailag azonban számol a modern irányzatok tanulságaival is. Művészetének sajátossága elsősorban kifejezésmódjában mutatkozik meg – mind bensőséges érzelmeit, mind drámai súlyú mondanivalóit heroikus igénnyel, monumentális gondolkodásra valló festői erővel adja elő. Bár tevékenységére korán felfigyelnek a haladó értelmiségi körök, a későbbiekben sok mellőztetésben van része: hol formalistának, hol provinciálisnak bélyegezve csaknem az 50-es évek végéig a művészeti élet perifériájára szorítva dolgozik. Alkotásainak java életének utolsó fél évtizedében születik. Ezek a témában rejlő jelképiség kibontása mellett pompás példák a tér és a sík viszonyának erőteljes, festői tagoltsággal történt vallatására, az egyszerű, szinte tőmondatos eszközökkel megvalósított drámai hatású komponálásra.

Feltöltő

Fel