Virtuális országjárásra viszi a Szigetre látogatókat a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a különleges Magyarország-túrán csütörtökön délután is sok fesztiválozó vett részt kényelmes babzsákokon üldögélve.
A Magyarországot VR (virtuális valóság) szemüvegben körbejárók megismerhetik például a Hegyestűt a Balaton-felvidéken, a Megyer-hegyi tengerszemet, az egerszalóki sódombot és a tapolcai tavasbarlangot, valamint a fővárost is madártávlatból.
A Szigeten ezen kívül különleges backstage túrákkal is várja az MTÜ a Petőfi Rádióval közösen azokat, akik a HelloHungary óriás felirat előtt lefotózzák magukat, és a képeket a #fedezdfel és a #hellohungary hashtaggel ellátva feltöltik a közösségi oldalakra.
A Magyar Turisztikai Ügynökség célja a fesztiválokon a hazai úti célok, kevésbé ismert kulturális és természeti értékek bemutatása és népszerűsítése. A virtuális túrával szeretnék a külföldről érkező fesztiválozókban felkelteni az érdeklődést az ország és az adott régió iránt, és megmutatni: Magyarország több, mint egy “fesztiválország”. A magyar látogatókat pedig a virtuális túrákkal a rejtett kincsek felfedezésére buzdítják.
Aros János polgármester augusztus 10-én, szerda reggel vendége volt a TV2 Mokka című műsorának. Itt többek között elhangzott, az utóbbi években egyre több vendég érkezik Patakra a Megyer-hegyi Tengerszem miatt és várhatóan az MTÜ idei nyári kampánya még tovább növeli majd az érdeklődést Sárospatak iránt.
Az MTÜ júniusban indította el országos kommunikációs kampányát, amely hazai kulturális, épített és természeti értékeket mutat be és népszerűsít. A kampánnyal arra inspirálja a magyar családokat, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Erre utal az MTÜ kampányának szlogenje is: Magyarország Rád vár!