Hivatali segítség a Sárospataki Rendelőintézetnek

Több mint egy éve a koronavírus hazai megjelenését követően változott meg valamennyiünk élete, beleértve azt is, hogy az egészségügyi ellátások elérése az orvos-beteg kapcsolatok alakulása is új irányt vett.

Ezt követően a COVID védőoltások megjelenésével még több teher nehezedett a háziorvosokra is. Sárospatak város Rendelőintézetének telefonvonalai leterheltek, a dolgozókra az oltási feladatokkal együtt adminisztrációs terhek is hárulnak. Ezen igyekezett segíteni a fenntartó önkormányzat egyebek mellett azzal, hogy telefon készülékeket vásárolt a háziorvosoknak a könnyebb elérhetőség biztosítása érdekében.

Minderről Aros János polgármester így nyilatkozott: a telefonvásárlásokkal az volt a célunk, nem is a telefon a lényeg – hiszen minden háziorvosnak van 2-4 telefonja –, hogy a telefonok számát bővítsük, hanem a telefonok mellé a Polgármesteri Hivatal a saját apparátusából személyzetet is biztosít. A segítésben részt vesznek a Carolina Óvoda és Bölcsőde, valamint A Művelődés Háza munkatársai is. Az utóbbi időben teljesen jogosan érkeztek hozzánk olyan jogos panaszok, amely szerint a Rendelőintézet, vagy a háziorvos telefonvonalának leterheltsége miatt egyre nehezebben lehet őket elérni. Ez sajnos természetes dolog, hiszen amellett, hogy a háziorvosok ellátják az akut betegséggel hozzájuk fordulókat, intézik a COVID szűrésre a beutalókat, még az oltások esetében is minden egyes érintett személyt fel kell hívniuk időpontot és adatokat egyeztetni. Ez utóbbi terhét szeretnénk levenni a háziorvosokról, illetve az asszisztenciáról, a telefonok és a hivatal által biztosított személyzet átvállalja ezt a feladatot, hogy időpontot, helyszínt, illetve adatokat egyeztet azokkal, akiknek a nevét megkapják a háziorvosok.

A polgármester így folytatta: már tavaly tavasszal elvégezte informatikai hálózatának és telefonvonalainak bővítését a Rendelőintézet. Ezzel is azt akarták elérni, hogy mindenki, aki egyeztetni szeretne a szakrendelésekkel, vagy háziorvosával, elérje az adott szolgáltatásokat. Az intézményvezető közölte, hogy amíg a digitális megoldásokat bármikor lehet fejleszteni, az orvosi és szakmai személyzet állandó.

Bereiné Dr. Jakab Beáta a rendelőintézet vezetője hozzátette: minden egyes orvosból és asszisztensből egy-egy van, tehát nem lehet ezt a végtelenségig bővíteni több telefonvonallal. Amikor a beteg telefonál, szeretne az orvossal, az asszisztenssel beszélni, tehát a napi munkában őket nem lehet pótolni. Azt is lehet látni, hogy aki éppen nem jut vonalhoz, ő úgy gondolja, hogy nem veszik fel, hiszen a telefonközpontunknak van egy olyan sajátossága, hogy nem ad foglalt vonalat, illetve jelzést. Aki éppen nem tudja elérni az orvost és sokadszorra próbálkozik, úgy érzi, hogy nem veszik fel a háziorvosi rendelőben, vagy a szakrendelőben. Azt látni kell, hogy egy nap 80-90 ember folyamatosan hívja őket. Muszáj, hogy egy kicsit segítsük és türelmesebbek legyünk mi is, betegek. Emberfeletti ez a munka, ami itt van. Menni kell a hagyományos ellátásnak, a COVID betegek ellátásának, az oltásszervezésnek. Az oltások 70%-a itt történik a háziorvosi rendelő keretein belül.

Kiderült: már annak is biztosítják a lehetőségét, hogy e-mailben tudják felvenni a kapcsolatot a betegek a háziorvosokkal. A rendelőben dolgozó orvosok azt is elmondták, a privát közösségi oldalukra érkező kérdésekre, megkeresésekre is igyekeznek rendszeresen válaszolni.

Feltöltő

Fel