Töretlen Csomós Mixi sikere

Nem jött össze, az, amiben többen is reménykedtek a Rallye2 Bajnokság versenyzői közül az M6Log Iseum Rallye-n. Történetesen az hogy két abszolút győzelme után, a szombathelyi murván elkapják a Csomós Miklós-Nagy Attila párost. Mixi, pályafutása első murvás futamán ugyanis egyből elkapta a ritmust és a záró szakaszon óriásit autózva, az abszolút bajnok elől happolta el a futamgyőzelmet, illetve a power stage maximális pontszámait. Csomós Mixivel beszélgettünk.

Életed első murvás versenye volt az Iseum Rallye, soha nem versenyeztél murván korábban. Mi volt róla az elképzelésed, mit vártál az Iseum Rallye-tól?

A rajt előtt négy nappal, kedden próbáltam ki a murvát életemben először, akkor rendeztünk a csapattal egy kis murvás tesztet. Nem ugrottam neki, hanem Attila segítségével lassan, fokozatosan próbáltam felépíteni a murvás tanulmányaimat. Apró lépésekkel haladtunk előre és úgy érzem, hogy hasznos volt, és jól sikerült a tesztünk. A végére már kezdtem, egészen magabiztos lenni. Csütörtökön még a hivatalos teszten ráerősítettünk erre, még inkább ráéreztem a laza talajra, aztán a verseny során is folyamatosan gyorsultunk, ami az időeredményeinken is jól észrevehető volt. A tesztek után és a rajt előtt azt gondoltam, hogy ha tudjuk a saját tempónkat autózni, nem túlvállalva magunkat, akkor a dobogó környékén érhetünk célba. Ebben igazam is lett.

De még mennyire. 🙂 Megnyertétek a versenyt. Hogy láttad belülről?

Nagyon örültünk neki, hogy pénteken részt vehettünk a rajtceremónián, tetszett, hogy ezúttal az ORB és az ORC mellett, a Rallye2 mezőnyét is megtisztelték ezzel a lehetőséggel a rendezők. A szombati két gyorsasági jó volt, de igazából csak arra volt elég, hogy bemelegedjünk, ráérezzünk a murvára, ráhangolódjunk a vasárnapi szakaszokra. Acsádon a harmadik, a Rallye Katlanban pedig az első helyen zártuk a gyorsaságit. Szívesen autóztunk volna még szombaton is vagy két szakaszt. Éjszaka kiadós eső áztatta a pályákat, ami különösen érdekessé tette a szakaszokat. Alapvetően nem sok gondunk volt, de az utolsó kör izgalmasan alakult. Bögötén túlcsúsztunk, egy aszfaltos részről kellett kanyarodnunk a murvára. Ott csak tolatnunk kellett. De az utolsó szakaszon – nagyjából ott, ahol a hivatalos teszt is kezdődött – megpördültünk, leállt a motor, ráadásul, miután beindítottuk még tolatnunk is kellett.

Sokat bent hagytunk, mégis megnyertük a gyorsaságit. A rajt előtt 12,3 másodperccel vezettek előttünk Vizelli Karcsiék, mi 15,4-el nyertünk, így a futamgyőzelmet 3,1 másodperc előnnyel szereztük meg. A megforgás miatt nem gondoltuk, hogy ennyire jól sikerül a power stage. Óriási volt az örömünk a célban. Köszönjük a csapatnak, a szponzoroknak és mindenkinek, aki bármit is segített nekünk!

Nem túlzás azt mondani, hogy 110%-os teljesítményt nyújtva álltok a táblázat élén, hiszen a három győzelem mellé a három power stage első helyéért járó maximális pontszámot is begyűjtöttétek. Hogyan készültök Székesfehérvárra?

Ahogy számoltuk, elég sokkal vezetjük a bajnokságot, majdnem két futamgyőzelemnek megfelelő pontnyi az előnyünk, úgyhogy mindenképpen olyan tempót kell autóznunk, ami ésszerű. Szerintem, ha Székesfehérváron is tudjuk autózni a saját tempónkat, akkor ott lehetünk a következő fordulóban is a dobogó környékén.

Cikk és fotók forrása Rallye2.hu – Salánki Gábor

Feltöltő

Fel