A Sárospataki Képtár 2013. óta egyre intenzívebben foglalkozik múzeumpedagógiával. Az iskolák és legfőképpen a gyermekek által szeretett programok lényege, hogy az iskola falait elhagyva olyan ismeretekre tegyenek szert a tanulók, amelyeket a múzeumok kiállításai, műtárgyai nyújthatnak.
Az elmúlt évek alatt már több mint 1000 gyermek vett részt ezeken a foglakozásokon a Képtárban. A múzeumi órákat vezető pedagógusok tehát komoly tapasztatokat gyűjtöttek e sajátos pedagógia módszertant igénylő munkában. Az „Innovatív Technológiák Meghonosítása a Hagyományőrzés és a hozzá kapcsolódó képzés és kutatás terén” (TÁMOP-3.2.15-15-2015-0001) című, Tokaj-hegyalja településein megvalósuló projekt, forrási lehetővé tették, hogy ezt a tapasztalatot a Képtárban dolgozó múzeumpedagógusok megosszák.
Ezen tudásmegosztásnak fontos állomása volt a mai múzeum pedagógia műhely, melyet Molnár Irén képzőművész és egyben nagy tapasztalatú pedagógus vezetett.
A program első részében egy bemutató foglakozás keretében mutatta be az egész Hegyaljáról ide látogató pedagógus csoportnak azokat a gyakorlati eljárásokat, melyekkel élményszerűvé lehet tenni a múzeumban megvalósuló foglalkozásokat. A szakmai esemény második részében konzultációt szerveztek ahol megvitatták az érdeklődő pedagógusok a látottakat.
A múzeumpedagógiai műhely tagjai a jövő héten Szerencsre a Zempléni múzeumba látogatnak.
(Az „Innovatív Technológiák Meghonosítása a Hagyományőrzés és a hozzá kapcsolódó képzés és kutatás terén” (TÁMOP-3.2.15-15-2015-0001) című program főpályázója a Herman Ottó Intézet, konzorciumi partnere a Tokaj-hegyaljai megvalósításban a Zempléni Múzeum, Szerencs)