Digitális Pedagógus Díj 2015 – sárospataki pedagógus a díjazottak között

Az elmúlt években számos szakmai diskurzus indult a digitális generációk oktatásának és nevelésének témaköréhez kapcsolódóan. A Digitális Pedagógus egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, szervezői az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Neveléstudományi Intézet Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoportja, a Tempus Közalapítvány és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete.

Az idei konferencia sikerét és a rendezvény folyamatos népszerűségét jelzi, hogy ebben az évben közel 350 pedagógus látogatott el személyesen az egész ország területéről, sőt a határon túlról is a konferenciára. A Digitális Pedagógus 2015 konferencia, Követjük vagy irányítjuk a változást?” kiemelt témakörei:

  • Az ismeretszerzés és ismeretátadás új formái az információs társadalomban
  • A modern kommunikációs eszközök alkalmazásának pszichológiai hatásai
  • Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) és tabletek az iskolában
  • Az IKT-eszközökkel támogatott tanulást, tanítást segítő módszerek a gyakorlatban

Az inspiráló plenáris előadásokat változatos szekciók egészítették ki, melyek közül a Digitális Módszertár díjazottainak bemutatói a legnagyobb érdeklődést váltották ki. Ez is jelzi, hogy milyen nagy igény mutatkozik a gyakorlatban hasznosítható ötletekre. Barangoló természetismeret, Színes kémia, Lovagok az időben  csak néhány cím, melyek hátterében tudatos tervezés, pedagógiai célokhoz illesztett IKT-eszközhasználat, valamint kreatív megvalósítás áll, és nem utolsó sorban olyan pedagógusok, akiknek munkáját Digitális Pedagógus Díjjal ismerte el a Tempus Közalapítvány. A szervezet hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordít a köznevelésben dolgozó pedagógusok szakmai támogatására, az egymástól való tanulás kultúrájának elterjesztésére és a jó példák megosztására. A Közalapítvány minden évben új felhívással és a legjobbak elismerésével ösztönözi az új ötletek feltöltését, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A feltöltött ötletek széleskörűen adaptálhatóak különböző oktatási környezetben, sokféle tantárgyi háttér mellett, különféle célcsoportokban. Olyan módszertani anyagok, amelyek fókuszában a 21. századi képességek fejlesztése áll, miközben a motiváló szemléltetésen túlmutatóan, a természetes digitális eszközhasználatot erősítik és a tanulók aktivitását ösztönzik.

A szakértők értékelése alapján a Tempus Közalapítvány idén is díjazta a legjobbakat: hat kiemelkedőnek ítélt módszertani ötlet kapott Digitális Pedagógus Díjat az október 17-i Digitális pedagógus konferencián. A Sárospataki Református Kollégium Gimnáziumának tanárnője, Csikó Szilvia is a hat díjazott pedagógus között volt, elismerésben részesült a Szövegértés fejlesztése az IPOO-minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával című tematikus tervéért.

Feltöltő

Fel